اهمیت شبکه های اجتماعی برای آموزش

اهمیت شبکه های اجتماعی برای آموزش

همه ما حداقل در یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله، احتمالاً شما نیز مانند من در شبکه های اجتماعی بیشتری حضور خواهید داشت.

اگر مانند من مدیر وبسایت هستید قطعاً از اهمیت شبکه های اجتماعی در افزایش تعداد بازدید کنندگان و کاهش رتبه سایتتان آگاه هستید.

ویژه مدیران وبسایت: برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اما اگر وبسایت ندارید، باز هم نباید از فعالیت در شبکه های اجتماعی غافل شوید.

چرا شبکه های اجتماعی ؟

چون تعداد کاربر بسیار زیادی دارند. هرکدام از این کاربران، یک مخاطب و مشتری بالقوه هست.

درآمد از شبکه های اجتماعی

مردم روزانه ساعت ها از وقتشان را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… می‌گذرانند.

بسیاری از مخاطبین ما در همین شبکه ها فعالیت می‌کنند.

در تصویر زیر میزان وقتی که آمریکایی ها در شبکه های اجتماعی به سر می‌برند، آورده شده است:

زمان حضور در شبکه های اجتماعی

یکی از مؤسسات آموزشی که در آن تدریس می‌کنم، اولین بار با من در اینستاگرام ارتباط برقرار کرد.

پس فعالیت در شبکه های اجتماعی یعنی درآمد!

درآمد از شبکه های اجتماعی

حالا چکار کنیم؟!

تا مدت‌ها فکر می‌کردم شبکه‌ های اجتماعی وقت ما را هدر می‌دهد. البته همین طور هم هست!

اما برای کسب درآمد از آموزش، حتماً باید دیده شد.

یکی از بهترین راه‌های دیده شدن، حضور در شبکه های اجتماعی پرمخاطب است.

اما برای جلوگیری از تلاف وقت، باید با برنامه و منظم فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی و مدیریت زمان

قدم اول: زمان خاصی برای این کار اختصاص دهید

زمان فعالیت

برای اینکه حضور شما در شبکه های اجتماعی مؤثر باشد، باید در زمان‌های خاص وارد شوید.

برای مثال همیشه در ساعت ۵/۳۰ بعد از ظهر محتوا را انتشار کنید.

قدم دوم: منظم فعالیت کنید

فرقی نمی‌کند روزانه مطلب منتشر کنید یا هفتگی.

البته هر چقدر تعداد مطالب منتشر شده شما بیشتر باشد، طیف بیشتری شما را خواهند دید.

اما با توجه به میزان وقتی که برای فعالیت در شبکه های اجتماعی در نظر گرفته اید، باید منظم کار کنید.

برای مثال اگر روزی یک مطلب منتشر می‌کنید، حتماً برای مدت طولانی این رویه را ادامه دهید.

اگر امروز سه مطلب منتشر کنید، ۴ روز بعد یک مطلب دیگر و… همینطور نامنظم پیش بروید، دیده نخواهید شد.

قدم سوم: پاسخ دهی به نظرات

پاسخ دهی

حتماً به نظرات درج شده و سؤالاتی که پرسی ده خواهند شد جواب دهید.

با این کار شما با مخاطبینتان ارتباط خواهید گرفت. ارتباط بیشتر = مشتریان بالقوه بیشتر.

قدم چهارم: از تمام امکانات شبکه های اجتماعی استفاده کنید

برای مثال هشتگ ها در پخش سریع تر محتوا عالی عمل می‌کنند.

یا امکانات جالبی که در استوری اینستاگرام وجود دارند، برای جلب توجه شما کمک خواهد کرد.

قدم پنجم: رایگان آموزش دهید

تدریس رایگان

برای جذب مخاطب، ابتدا باید آموزش رایگان بدهید.

از هر حوزه‌ای که تخصص دارید، می‌توانید آموزش کوتاه تهیه کرده و منتشر کنید.

همچنین می‌توانید بخش کوچکی از محتوای آموزشی پولی خود را نیر رایگان در دسترس قرار دهید.

مخاطبان با دیدن بخش رایگان محتوا، به خرید کل آن رغبت نشان می‌دهند.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم. امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *